小时候的味道


一杯黑咖啡传来的咖啡香加上梳打饼的搭配
让我找回到小时候的味道,很清晰的感觉。
“我记得那是一个炎热的小午,有聊天声很大声,有欢笑声,还有咖啡香” 

我是乡村小孩,我阿公很爱喝咖啡,每一天到了下午4点,妈妈就会泡一大壶的黑咖啡,然后我们一家大小有阿公有阿嫲有姑姑有爸爸有妈妈还有我们几个小瓜围绕着桌上一起喝下午茶+梳打饼。这样热热闹闹的小午逐渐的越来越少,姑姑嫁人了,阿公阿嫲也离开了,而我们也离家生活了,后来这样的习惯也渐渐没了,妈妈的桌上再也找不到爱喝及可以喝咖啡的伴。

Comments

  1. 黑咖啡,我妈妈每天都泡的;365天不变。

    ReplyDelete
  2. 梳打饼有糖的泡在咖啡最好吃!

    ReplyDelete
  3. Liam,
    咖啡变得油油了。:)

    YH,
    原来安迪也是爱咖啡之人,不加糖的黑咖啡其实最好喝。

    Yvonne 老刘,
    呵呵,原来大家都爱那样吃,我比较爱没糖那种,还是我现在的早餐。几天不吃就会想念。

    ReplyDelete
  4. 我到了这个年纪才会喝咖啡,之前的苏打饼都是配上milo,一样好吃。

    ReplyDelete
  5. erm.. 我也是鄉村小孩,但是霍~ 我阿嫲不給我碰咖啡>"< 小到大我只是看她喝而已XD

    ReplyDelete
  6. 我也是在村子长大......我就没有用这么优雅的杯装咖啡啦~(容量太小装不到太多...gagaga)。我和邻居都是一早起身,然后装咖啡或 Milo, 把咸饼都celup 在大大个的透明玻璃杯里(人家喝啤酒的)。^^

    ReplyDelete
  7. Hi, Good Afternoon. I'm Chee Onn, I has viewed your blog, and find your blog is attractive and fascinating.
    Actually, I'm on behalf of LADA (Lembaga Pembangunan Langkawi) to invite you to go for Langkawi to have a 3 days 2 night Langkawi trip for FREE AT ALL.

    Date : 31st August 2013 until 2 Sept 2013

    We will have a press conference as well to take photo and help Langkawi to do promotion (this session is included you).

    We will need you to help us to promote Pulau Langkawi through your blog, after you have go for this free langkawi trip.

    We will provide free transportation, free accommodation, free entrances fees, ALL FREE.

    There is only thing that you need to do is, you have to go to KUAH JETTY, Kedah. I and my college will wait you at there to pick you up at 11.30am 31st August.

    We will get 15 bloggers to there.No worry. You are not alone. I wish you can accept our invitation and help us to promote Langkawi.

    Thanks.
    Please drop me a msg in fb or sms and let me know will you willing to participate this trip ont. Thanks.

    Any inquiry, please call my phone no.
    010-6601091
    Louis Leong Chee Onn

    OR

    Office number :
    03-4252 7279/7280
    Warisan Advertisement Sdn Bhd

    ReplyDelete
  8. Jason,
    有些的好喝好搭配都是源自美好的幸福回忆。

    小嗄,对啦小孩不要喝。呵呵

    女飞侠,呵呵,每个人都有自己很棒的回忆。:)

    L:谢谢邀约,可那个时段我不在大马。:)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

生活领悟1